2016. március 1., kedd

Olaszország - Velence 2. rész

2016/01/25-2016/01.29

3. nap

Séta Lido-ban

A mai nap Lidoba látogattunk. Délután lementünk a Canal Grande partja mentén a Piazzale Roma-ra, ott vettünk vaporetto jegyet és elhajókáztunk Lido szigetére.

A 3 km hosszú Canal Grande a város fő vízi útja. Több mint 170, a 13-18. század között épült, lenyűgöző szépségű palota és templom sorakozik a csatorna mentén, és 4 híd ível át felette. A Canal Grande a Velencei Köztársaság fénykorának jólétét és művészetét demonstrálja. Érdemes vízibuszra (vaporetto), vagy gondolára szállni, és átszelni a csatornát, lenyűgöző élményben, rengeteg szépségben lehet részünk.

A Canal Grande

A Piazzale Roma közelében, a csatorna felett átívelő legújabb hid, a Ponte della Costituzione, magyarul az Alkotmány hídja látható. 2008 óta van itt, az olasz alkotmány elfogadásának 60. évfordulójára építették. A helyiektől sok kritikát kapott, sokak szerint nem volt rá szükség, és modern stílusa nem illik Velence középkori építészetéhez. A Piazzale Roma és a vasútállomás között húzódik. Valóban, a többi hídhoz képest tényleg túl modern és kicsit bontja a város egységét.

Ponte della Costituzione

Lido felé hajókázva készítettünk néhány fényképet a vaporetto-ból.

Komp

Vízi rendőrök

A San Giorgio Maggiore egyike a számos szigetnek az olaszországi Velence városában. A szigeten számos műemlék található, köztük a leghíresebbek a szigettel azonos nevű, Andrea Palladio által tervezett San Giorgio Maggiore-templom és a mögötte magasodó harangtorony. A toronyból nagyon szép kilátás tárul Velencére. A szigeten ugyan nem jártunk, de mikor mellette elhaladtunk sikerült ellőni egy fotót.

San Giorgio Maggiore-templom

Lido di Venezia

Lido di Venezia vagy egyszerűen csak a Lido a legnagyobb, kb. 12 km hosszan elnyúló sziget Velence partján. Közigazgatásilag a város részét alkotja Lido – Pellestrina körzet néven, s kizárólag e két szigeten találunk közúti közlekedést is. Nevét a világon számos fürdőhely átvette. A XX. század elején Európa divatos fürdőhelyeként ismerték. E szigeten lakott Thomas Mann Halál Velencében című regényének hőse.

Mint felkapott pihenési úti cél, hamarosan magával hozta a járulékos igényeket is kielégítő intézményeket, így a XX. század elején a Lido bordélyairól is elhíresült. Egyre több felkapott szálloda, elegáns tengerparti villa, fontos parti létesítmények épült az „Arany-szigetnek” is becézett Lidon. A háború után, a hatvanas években egyfajta ingatlan-bumm volt tapasztalható a szigeten, s sok velencei költözött ide a kedvező infrastruktúra miatt. A Lidonak ma közel húszezer lakosa van, míg a délebbi Pellestrinának háromezer. Lido a nyári időszakban nemzetközi filmfesztiválok színhelye.

A Lido előtt helyezkedik el Velence régi védőgátjának, a murazzinak egy része, mely itt a Ca' Biancától kezdődően a Piazzale del Casinòig 5 km-es szakaszon védte a várost.

Lido már kissé eltér Velence megszokott látványától, bár itt is akad 1-2 csatorna, amely átszeli a várost, de ez a sziget már sokkal inkább hasonlít egy normál városra, itt az utcákon eljuthatunk bárhová, akár autóval is. A vaporetto állomástól elindultunk találomra az egyik irányba. Íme képekben:

Egy étterem

A Santa Maria Elisabetta tér leglátványosabb épülete az 1925-ben épült, kupolával fedett Fogadalmi templom /Tempio Votivo Della Pace/, mely az első világháború katonai emlékhelyeként épült.

Tempio Votivo Della Pace

Hotel Hungaria Ausonia

Lido-n találtunk egy nagy élelmiszerboltot, aminek nagyon megörültünk, ugyanis Velencében csak ezek a kisebb üzletek vannak, ahol lehet kapni minden alapvető élelmiszert, de horribilis áron. Itt Lidoban észrevehetően olcsóbb volt minden. Presze nagy bevásárlást nem csináltunk, mert nem akartuk innen cipelni a szigetről, de egy pár dolgot azért vettünk.

Estefelé visszahajókáztunk Velencébe és visszasétáltunk a szállásra.