2022. szeptember 30., péntek

Montenegro - 2/2. - Durmitor Ring - Ćurevac túra

2022/05/23 - 2022/06/01.

Montenegro

2. nap

Durmitor Ring
2. rész

Ćurevac túra

Következő helyszínünk a Ćurevac kilátó volt, ehhez megint túráznunk kellett, fel a hegy tetejére. A parkolóhoz egy keskeny kanyargós úton jutottunk el, az út minősége helyenként elég rossz volt, kátyús. A dögmelegben elindultunk megmászni az 1650 km magasan fekvő Ćurevac kilátót, ahonnét a Tara kanyonra lehet rálátni. Magasra mentünk, ám a parkoló is magasan fekszik, így csak kb. 200 méteres szintkülönbséget kellett leküzdenünk, de ebben a melegben az is épp elég volt.

Nagyjából a szikla peremén vezetett végig a gyalogút, ami nem volt könnyen járható, köves, sziklás terepen haladtunk felfelé. Kb. 1 km-t kellett menetelnünk a kilátóig, de 5 percenként meg kellett állnunk pihenni, mert ebben a melegben azt hittük kipurcanunk. Számtalanszor megkérdeztük egymástól, hogy visszaforduljunk-e inkább, de aztán mindig úgy döntöttünk, ha már ennyit kiszenvedtünk, akkor mostmár csináljuk végig. A kilátás a hegyekre végig csodálatos volt.

Azon tanakodtunk vajon honnan fogjuk tudni, hogy megárkeztünk a kilátóhoz? 1 órája meneteltünk már /sok-sok szünettel közben/ és még semmi kilátóféleséget nem láttunk, a távolban sem. Ekkor megpillatottuk a Durmitor feliratú táblát és gondoltuk megérkeztünk. Pár méter után végre lenézhettünk a magasból a Tarára.

Azért akartuk mindenképp megmászni a Ćurevac-ot, mert amiket olvastam róla, mindenhol azt írták, hogy mennyire szép és milyen jól látszik innét a Tara és hogy ezt nem érdemes kihagyni. Hát mi nem estünk hasra a látottaktól. Valahogy nagyobb pukkanásra számítottunk. Persze a táj csodálatos, egézen végig és itt fönt is, de nem is tudom... hiányzott belőle valami... hiányzott a drámai hatás. Sőt, úgy gondoltuk, ez akár kihagyható is lett volna. Utólag visszanézve a képeket, azért nem bánom, hogy felmásztunk ide.

Nemsokára elindultunk lefelé, de valahol félúton eltévesztettük az ösvényt és egy válaszútnál rosszfelé mentünk. Jópár métert megtettünk, de nekem valahogy nagyon furcsa volt, az ösvényt két oldalról sokkal jobban benőtte a gaz, mint amire a felfelé menetelésnél emlékeztem.  Mondtam is páromnak, tuti nem erre jöttünk. Ő először azt mondta, hogy szerinte de. Próbáltam behozni a térképet az Outdooractive-on, de nem volt térerő és a nethasználatért is fizetni kellett, az egyenlegemen pedig már nem sok pénz volt. Net nélkül nem töltötte be rendesen a térképet, ezért még egy darabig továbbmentünk. Majd egy olyan részhez értünk, amiről tuti biztosan tudtuk, hogy ilyenen nem haladtunk el felfelé. Sikerült betölteni a térképet nagy nehezen, gyengén, de visszajött a net és akkor láttam, hogy másik úton megyünk. Erre is le lehet menni, de így sokkal hosszabb. Inkább visszafordultunk és megkerestük a helyes ösvényt.

Már alig vártuk, hogy leérjünk, beüljünk az autóba és bekapcsoljuk a klímát. Mára nem terveztünk több túrát, de még csak a Durmitor Ring elején tartottunk és már nagyon vártuk mit fogunk még látni az út további részén.