Oldalak

2022. október 30., vasárnap

Montenegro - 9/2. - Sveti Stefan



2022/05/23 - 2022/06/01.

Montenegro

9. nap - 2. rész

Sveti Stefan

Sveti Stefan volt az a város, amit mindenképp látni szerettem volna. A város szélén leparkoltunk és elmentünk szétnézni. Igazából maga a város érdektelen és semmitmondó, viszont a hozzá kapcsolódó kis sziget szintén egy sűrűn fotózott látnivaló az országban.
















A szigetnek eredetileg nem volt összeköttetése a szárazfölddel, csak a 19. században töltötték fel azt a földnyelvet, mely a halászoknak hivatott megkönnyíteni az életüket. A 20. század közepén azonban elűzték őket és megkezdődött a sziget átépítése szállodacentrummá. Kívülről nézve a kis 15. századi falu mit sem változott, a 100 db piros tetős kőház belsejét viszont a luxus minden formájával felszerelték. Híres filmsztárok, sportolók jártak ide nyaralni. A 21. század elejére már felújításra szorult, ám az akkori tulaj nem kezdte el a unkálatokat és a szállodaegyüttes ajtaja zárva maradt. Csak pár évvel ezelőtt kezdtek neki a munkálatoknak egy új tulajdonos személyében és a szálloda végül újra kinyitott.

Sajnos, hacsak nem a szálloda vendégei vagyunk vagy nem foglalunk egy asztalt az étteremben, a sziget nem látogatható. Emiatt nagyon csalódott voltam, szívesen megnéztem volna belülről is. Állítólag lehetőség van egy 40 perces vezetett túrára befizetni, de erről semmi infót nem láttunk sehol, nem reklámozzák. Állítólag nagyon korlátozott, csak 10 fős csoportok mehetnek be egyszerre és esély sincs rá, ha az ember nem foglal előre. Most nagyon kihaltnak tűnt minden, semmi élet jele nem látszott. Egyszer ugyan, amikor benéztem a sziget bejáratán lévő rácson ,láttam bent egy férfit, de azon kívül senkit se.













Benézve a rácsokon át



















Sveti Stefannak több homkos strandja is van, a Milocer strand felé hladva egy olajfákkal és fenyvesekkel teletűzdelt parkon haladtunk keresztül, ahonnét szép kilátás nyílt a partra és a kicsi szigetre.






















A Milocer strand

A Milocer strand partján fekszik a Milocer Villa és Park, mintegy 800 olajfával, ősi fenyő- és cédruserdőkkel körülvéve, mely egykor Marija Karadjordjevic királynő nyári rezidenciája volt, ma már luxusszállodaként működik.

























A strand végében van egy barlang, amin ha átmegyünk egy elszigetelt kis tengerparti részre jutunk, ahonnét egyenesen a kis szigetre lehet látni. Érdekes módon itt volt konnektor is a barlang falába beépítve. Ilyet még sose láttam.



















Közben nagyon megéheztünk és beültünk enni a parkoló melletti étterembe. Ez nem volt jó választás, már eleve az étlap sem tetszett, tele volt az egész marhahússal, amit én nagyon utálok. Végül kértem egy hamburgert, párom pedig spagetti carbonarát. Neki ízlett, a hamburger viszont borzalmas volt. Egy hatalmas és vastag hús volt benne, ami szinte alig volt átsütve és tele volt mócsingokkal. Én eleve utálom a vastag hamburgerhúst. Megpróbáltam kettévágni, hogy vékonyabb legyen, na ezt a pincér pont meglátta és megkérdezte hogy nem vagyok vele elégedett, nincs rendesen átsütve? Mondtam neki, hogy nincs gond, csak túl vastag. Én nem szeretek cirkuszolni, meg amúgysem sokat segített volna rajta ha átsütik mégegyszer, a mócsingok attól ugyanúgy bennemaradtak volna. Na mindegy, ez rossz választás volt és ahhoz képest nagyon drága is.


Ezután Herceg Noviba szerettünk volna menni, de még megálltunk a főúton Sveti Stefan felett, ahonnét úgy lehet látni a szigetet, ahogy a képeslapokon is látható.











Kapcsolódó bejegyzések:
















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése