2022. október 17., hétfő

Montenegro - 6/1. - Petrovac

2022/05/23 - 2022/06/01.

Montenegro

6. nap - 1. rész

Petrovac

Reggel 8 órakor keltünk és 9 óra környékén elindultunk. Mára városnézést terveztünk, az Adria partján, melyet Montenegro Riviérájának neveznek. Először Petrovac-ba mentünk. Ahogy az lenni szokott, út közben ismét találtunk olyan látnivalókat, amik megállásra késztettek.

Az egyik részen hegyi kecskék állták az utunkat. Egy egész csorda özönlötte el az úttestet, mit sem zavartatva magukat az autóktól, akik szerettek volna továbbmenni. Nem igazán láttunk bennük hajlandóságot, hogy odébbálljanak, hiába dudáltunk. Végül nagy nehezen el tudtunk menni mellettük.

Egy tábla is figyelmeztet a kecskékre:

Megérkeztünk Petrovac városába /teljes nevén Petrovac na Moru/. Azt olvastam, hogy ez egy festői szépségű kisváros, ehhez képest nekünk annyira nem tetszett. Mikor még Jugoszláviához tartozott, Petrovac volt a gazdagok kedvenc nyaralóhelye. A város különlegessége a hosszúkás sziklaszirtre épült egykori velencei erőd, a Kastel. Gyakorlatilag más látnivaló nincs is.

A belvároson kívül találtunk egy parkolót, ami ingyenes volt, egy hatalmas területen helyezkedik el és rajtunk kívül egyetlen autó sem állt ott. Gyanús is volt, megnéztük kétszer is, hogy valóban lehet-e itt parkolni, de akárhogy fürkésztük a területet, egy hatalmas P betűn kívül semmit nem láttunk. Igaz, hogy innét a part legalább egy negyed óra gyalog, lehet ezért nem parkolt itt senki. Nekünk viszont jó volt, ennyi séta meg se kottyan.

A parthoz közeledve itt is találtunk egy olyan sablon templomot, ami szinte mindegyik városban/faluban metalálható:

Eredetileg néhány velencei házból állt a település, amelyet az öböl partján /na moru vagyis a tenger mellett - innét származik a név/ emeltek. Szinte minden fontosabb montenegrói településen van egy erőd, Petrovacban a Kastel Lastva kapott helyet. Az I. világháború végéig erről az erődről volt a város elnevezve: Castellastua.

Az erődbe a belépés ingyenes és bármikor látogatható. Belülről nem egy nagy szám, de szép a kilátás a tetejéről.

Petrovac partjáról oda lehet látni a Sveta Nedjelja szigetre, melyen egy ortodox templom, a St. Nedjelja templom áll, amiről úgy tartják, hogy egy hajós emelt hálából, hogy kimentették a tengerből. Petrovacból indítanak turistahajókat a szigetre.

Sveta Nedjelja sziget

Végigsétáltuk a promenádén, mely Petrovac 600 méter hosszú homokos tengerpartja mellett helyezkedik el, melynek vize lassan mélyül. A strand népszerű a turisták körében, de mégsincs annyi ember, mint a többi híresebb tengerprti városban.

A St. Nedjelja templom kicsit közelebbről

A part végében egy alagúton át a Ponta Beach Club étterem strandjához jutottunk, ami nagyon hangulatos hely.

Elindultunk vissza a parkolóba, közben találtunk két szobrot is, egyiket egy étterem teraszán, másikat egy szálloda udvarán. Úgy vettük észre, hogy Montenegróban nagy divat éttermekben vagy szállodákban szobrokat állítani.